Vis emner under Forside

Du kan gå direkte til din digitale postkasse på Virk.dk via ikonet til højre.

Folketinget har besluttet, at virksomheder og foreninger (alle med et CVR-nummer) i Danmark fra november 2013, skal kunne modtage post fra det offentlige i en digital postkasse.

I den digitale postkasse vil virksomheder og foreninger fremover få meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og årsregnskab.

Postkassen er knyttet til virksomhedens CVR-nummer og følger virksomheden – også selv om virksomheden skifter adresse eller e-mail.

Forbindelsen er krypteret, så ingen uvedkommende kan få adgang til de oplysninger, der bliver sendt til eller fra den digitale postkasse.

Fordele ved at benytte Digital Post som virksomhed

  • Adgang til sikker kommunikation mellem det offentlige og din virksomhed.
  • Opbevaring af virksomhedens digitale Post nemt og overskueligt i digitale mapper.
  • Mulighed for at skrive til og modtage Digital Post til/fra det offentlige.
  • Flere kan få adgang uanset hvor de er, evt. kun til enkelte mappe.
  • Der kan gives læse-, redigerings- eller adminstrationsadgang til personer eller virksomheder, f.eks. en revisor, en konsulent eller en kontaktperson. Adgangen kan gives til en eller flere mapper.

Du kan oprette en digital postkasse som virksomhed via linket i højre side

Du kan få hjælp til din digitale postkasse og oprettelse af en digital postkasse på Horsens Bibliotek eller på Virk.dk

Fritagelse

Din virksomhed kan kun blive fritaget, hvis det ikke er muligt at få en internetforbindelse med en beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s på almindelig vilkår på virksomhedens hjemstedsadresse.

Ansøgning om fritagelse skal ske til Borgerservice i bostedskommunen.

Læs mere om reglerne for fritagelse her

Nyttige links


 
Indholdsansvarlig Syss Gejhede Olsen, sgo@horsens.dk